2013. május 31., péntek

Madame Tussaud

A London Dungeon kapcsán gondoltam felelevenítem a két évvel ezelőtti Madame Tussaud-s élményeimet. Egy jóbarátommal, Somával látogattunk el oda anno, és meg kell valljam baromira tetszett! Lehet, hogy azért, mert nem számítottam semmi extrára, csak világsztárok viaszszobraival való fotózkodásra, de engem totál meggyőzött a hely. Igazából maradandóbb élmény volt, mint fent említett társa, bár lehet azzal meg az volt a baj, hogy valami nagyon ütősre számítottam és helyette csak egy erős közepest kaptam.
Na de térjünk vissza a Madame Tussaud-hoz. Valóban úgy indul az egész, ahogyan azt mindenki képzeli. Sorra végig lehet menni az egykori, illetve jelenkori sztárokon és fényképezkedni velük, ami egyébként nagyobb fun, mint azt bárki hinné. Jó őket "élőben" látni, megnézni, hogy milyen alacsony némelyikük a valóságban...
Ám a java még csak ezután következett; Egy várbörtön szerű helyre tereltek minket, ahol egy börtönlázadáshoz hasonló káoszt szimuláltak, mondhatni kellően hitelesen, mert engem a hideg rázott. A legjobb az egészben pedig az volt, hogy a rengeteg viaszbábu között, élő emberek is megbújtak, akik alig várták, hogy "lecsaphassanak" rád, amint a közelükbe érsz. Felkészülni pedig nem igazán tudtál, mivel ezek a viaszbábuk elég élethűre sikeredtek. Mi annyira élveztük ezt a részt, hogy a végén visszalopóztunk, és mentünk még egy kört. :D
Ezt követően egy kisvasút várt minket, ami London történelmén kalauzolt végig; volt itt minden, a híres emberektől, a pestisen át, egészen a tűzvészig. Ez is baromi jól meg volt csinálva, bár e téren a Dungeon jóval teljesebb élményt adott (szóval akit ez az oldala vonzana, inkább válassza azt). 
Végül egy 4D-s mozizás várt minket, ami elképesztően tetszett. Tudniillik már kis hokis korom óta szeretem a képregényeket, így nagy volt az öröm, mikor megláttam az életnagyságú Hulk részletesen kidolgozott viaszszobrát. Persze nem csak ő volt ott, hanem a teljes Avenger csapat, nyilván a közelgő filmet promózva. A rövid fotókodást követően beültünk a moziba, ahol egy planetáriumhoz hasonló kupola-szerű vászonra vetítették a Marvel rövidfilmet, így nem csak előttünk zajlottak az események, hanem lényegében körülöttünk. A remek 3D mellett a székek is rezegtek, vagy éppen víz spriccelt az arcunkba, ha a cselekmény úgy hozta. Továbbá a sztori is a Madame Tussaud-ban játszódott, így igazi interaktív élményben lehetett részünk. 
Összességében remek kikapcsolódást nyújt a Madame Tussaud, így mindenkinek csak ajánlani tudom, aki Londonban jár. Persze már nyilván új meglepetések várják az odalátogatókat, hiszen az Avenger film azóta lecsengett, de biztos vagyok benne, hogy a színvonal nem csökkent. És bár tetszett a London Dungeon is, azért ez valahogy jobban megmaradt bennem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése