2013. október 7., hétfő

Daily News #33 - Tate Britain: Turner & Constable

Az egyik legjobb dolog Londonban, hogy szinte az összes múzeum és művészeti galéria ingyenesen látogatható. Ezeket egyébként érdemes lecsekkolni, ha az ember itt jár, mert a többségük (Natural History Museum, British Museum, National Gallery, stb.) kellemes meglepetéseket tartogat. Jómagam például soha nem éreztem késztetést arra, hogy kiállításokat bámuljak, ám néhány éve felfedeztem ennek is a szépségét. Így a modern művészet nemzeti galériája után végre ellátogattam a XIX. század végén alapított Tate Britain-be is. 
Azt, hogy mennyire iskolázatlan vagyok e téren, jól mutatja, hogy eleinte azt sem tudtam, hogy a Tate Modern és a Tate Britain két különböző dolog. A hozzám hasonló tudatlanoknak: míg az előbbi a modern művészetekre fókuszál, addig az eredeti galéria inkább a klasszikusokra. 
Őszintén bevallom, hogy ez közel sem nyűgözött le annyira, mint a modernebb társa. Persze itt is akadnak azért remek darabok, amiket érdemes megnézni. 
A főszerepet idén Matisse, Mondrian és Turner munkái kapták, melyek közül ezutóbbi festményei varázsoltak el leginkább. Sajnos inkább csak az utolsó éveiben alkotott munkái kaptak helyet, pedig én kíváncsi lettem volna a többire is. Mindenesetre a képei ámulatba ejtően mutatják be a természet erőit. 
Hasonlóan monumentális képeivel vált új kedvencemmé John Constable. Az ő festményeivel itt találkoztam először, és Turner-höz hasonlóan kiemelkedő tájképeket készített, bár ő jóval sötétebben látta a világot. Minden képe valami baljós hangulatot áraszt, melyeket úgy gondolom leginkább a sötétebb színhasználatának köszönhet.
Na de nem is jártatnám többet a számat, látogasson csak el ide mindenki, akinek alkalma adódik, mert nem fogja megbánni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése